Η άσκηση κατακόρυφος στήριξη της ενόργανης γυμναστικής

Η άσκηση κατακόρυφος στήριξη της ενόργανης γυμναστικής

Το τμήμα ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ του συλλόγου μας με την καθοδήγηση του Ομοσπονδιακού προπονητή ΚΩΣΤΑ ΣΙΟΥΤΗ , πλαισιώνεται επίσης από την προπονήτρια και Διεθνή κριτή αγώνων ΒΙΚΥ ΑΛΙΠΡΑΝΤΗ, τη Διεθνή χορογράφο με εξειδίκευση στην αθλητική χορογραφία ΒΑΛΕΝΤΙΝΑ ΣΑΠΟΣΝΙΚΟΒΑ και άλλους έμπειρους προπονητές και προπονήτριες.
Σήμερα παρουσιάζουμε στην ενότητα αυτή πληροφορίες για την ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ με φωτογραφίες από τις αθλήτριες του συλλόγου μας 

Η κατακόρυφος στήριξη (ή όπως απλά λέγεται «κατακόρυφος») είναι από τις πιο εντυπωσιακές ασκήσεις γιατί είναι αντίθετη προς τις συνηθισμένες κινήσεις του σώματός μας. Για παράδειγμα, κανείς μας δε στέκεται στη στάση για το λεωφορείο σε αυτή τη θέση.

Θεωρείται από τις βασικότερες ασκήσεις της ενόργανης γυμναστικής και χρησιμοποιείται σε όλα τα όργανα.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

– Ο ασκούμενος είναι σε όρθια θέση με τα χέρια σε ανάταση.

– Άρση του ενός ποδιού μπροστά (πόδι ώθησης ) και το βάρος στο άλλο πόδι 

– Πάτημα του ποδιού στο έδαφος ,προβολή με λύγισμα στο γόνατο και μεταφορά βάρους πάνω σ’αυτό.

– Τα χέρια αρχίζουν να κατεβαίνουν μαζί με τον κορμό και χωρίς γωνία στους ώμους.

– Το πίσω πόδι (πόδι αιώρησης ) αρχίζει να ανεβαίνει τεντωμένο.

– Τα χέρια τοποθετούνται μακριά από το πόδι ώθησης.

– Το πόδι ώθησης σπρώχνει τη στιγμή που το πόδι αιώρισης έχει σχεδόν φτάσει σε κατακόρυφη θέση.

– Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η φάση το πόδι ώθησης τεντώνει και ανεβαίνει για να συναντήσει το πόδι αιώρησης.

– Το άνοιγμα των χεριών είναι ίσο με το άνοιγμα των ώμων, οι αγκώνες τεντωμένοι και το κεφάλι βρίσκεται ανάμεσα στα χέρια ,κοιτάζοντας τις παλάμες.

– Το σώμα είναι σφιχτό (γλουτοί -κοιλιά κλπ) και δεν υπάρχουν γωνίες στους ώμους .Οι ώμοι δεν πρέπει να περάσουν μπροστά από τις παλάμες και να μην ”βουλιάζουν” .

– Στη συνέχεια κι αφού έχει ολοκληρωθεί η φάση στήριξης ,το πόδι της αιώρησης ανοίγει και κατεβαίνει σταδιακά.

– Τα χέρια (ώμοι -καρποί) σπρώχνουν ελαφρά το έδαφος ,ο κορμός ανασηκώνεται δίχως να γίνεται γωνία στους ώμους και όταν πατήσει το πόδι ώθησης ,το πόδι αιώρησης περνάει από τη φάση της στιγμιαίας ισορροπίας κι επανέρχεται ο ασκούμενος στη αρχική όρθια θέση.

Τι να προσέχετε κατά την εκτέλεση της κατακόρυφης στήριξης:

  • Το σκέλος ώθησης και τα χέρια (που είναι τεντωμένα) να τοποθετούνται μπροστά.
  • Το σκέλος αιώρησης να εκτελεί μια δυνατή κίνηση προς τα επάνω και να σταματά σε κατακόρυφη θέση.
  • Το σκέλος ώθησης να ανεβαίνει δίπλα από το πόδι αιώρησης.
  • Τα χέρια να παραμένουν τεντωμένα και να είναι σε ευθεία με το σώμα.
  • Το κεφάλι να είναι τοποθετημένο ανάμεσα στα χέρια.


Τι πρέπει να κάνει ο «βοηθός»;


O «βοηθός» πρέπει να στέκεται δίπλα από το συνασκούμενο και λίγο μπροστά, από την πλευρά του σκέλους (ποδιού) αιώρησης. Όταν εκτελείται η κίνηση της αιώρησης να πιάνει το πόδι της αιώρησης από το μηρό και να το συνοδεύει μέχρι την κατακόρυφη θέση.

Λάθη που μπορούν να γίνουν

– Ο ασκούμενος στην πρώτη φάση τοποθετεί τα χέρια του πολύ κοντά στα πόδια.

– Εχει γωνίες στους ώμους η τα ισχία κατά τη φάση της στήριξης.

– Οι ώμοι βουλιάζουν και αλλοιώνεται η θέση του κορμού.

– Οι ώμοι περνάνε μπροστά απο τις παλάμες.

– Το κεφάλι είναι έξω από τα χέρια. -Όλο το σώμα δεν είναι κοντά στον νοητό κάθετο άξονα.

– Η άσκηση γίνεται μόνο με σπρώξιμο από το πόδι ώθησης και δεν συμμετέχει σχεδόν καθόλου το πόδι αιώρησης.

Leave a comment

Send a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.